An American Crime

An American Crime - baserad på en sann historia, om vad som händer Sylvia Likens



Filmen handlar om vad som hände med Sylvia Likens. Och de värsta med filmen är att den är baserad på en verklig händelse. Det började och slutade år 1965. Lylvia och hennes syster skulle få bo hos en granne - Gertrude Baniszewski - och hennes 6 barn. en bit in i filmen blir Sylvia instängd i källaren på grund av att Gertrude tror att hon har stulit av henne, ljugit och spridit rykten om hennes dotter. När hon är nere i källaren blir hon misshandlad utav Gertrude, hennes barn och vänner. Och det är brutalt. Hennes syster stod och såg på hur Sylvia blev grovt misshandlad, för rädd för att göra något, rädd för att hon också skulle få samma behandling.

Låg och kollade på denna film i natt, och jag var fast! kunde inte sluta titta, även om jag ville. Satt som fastspikad i sängen, med öppen mun och tårarna rinnandes ner för mina kinder. Det är helt otroligt att det finns dem som blir behandlade på de sättet. Den här filmen får en att uppskatta det man har. Man kunde ha haft det så mycket värre.
Usch, jag vill knappt tänka på vad hon fick utstå i flera månader. Det är ofattbart. Jag ville bara hoppa in i filmen och rädda henne från det hemska ödet som väntade henne.
An American Crime är en film alla borde se tycker jag.

Här är Trailen till filmen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hejsan! välkommen till min lilla blogg! Jag heter Nadja och är 17 år fyllda. Mitt liv består av vänner, foto, musik och familjen. Jag går Andra året på Kopparlundsgymnasiet i Västerås, som är en speciall inriktad skola inom Media Samhäll och Design. Och där trivs jag. Här i min blogg kommer ni få läsa om min vardag, sådant jag gillar, ibland slänger jag även upp lite bilder, och lite annat! hoppas ni har en bra dag! pusshejs <3



Bilder
Filmer
Musik
Vardags liv
Lite allt möjligt
Direkt från hjärtat Dagens plus/minus
Tokio Hotel <3


2010
Januari . Februari

2009
April . Maj . Juni
Juli . Augusti . September
Oktober . November . December

RSS 2.0