något jag skrev när jag hade tråkigt idag..

Ängen var full av vackra blommor och högt gräs.
Omsluten av en majistätisk skog, som såg ut att ha funnits där för evigt.
Mossa prydde varje sten och varje träd. Allt passade in, perfekt anpassat för varandra.
Jag kunde inte tänka mig en vackrare plats än den här.
När morgon solen lyser över ängen, hur det glittrar på gräset av daggen som blir kysst av solen.
Hur blommorna ser ut att dansa med varandra i en egiv vals.
Hur vinden viskar om den hemlighet bakom skönheten med träd kronorna.
Jag skulle aldirg vilja lämna denna plats.
Men livet fortsätter, alla naturliga behov kommer ikapp, tiden försvinner aldrig.
Den fortsätter att ticka, för varje andetag man tar, för varje steg man tar.
Tiden rinner iväg, ostoppbar.
Livet fortsätter utan att stanna, varken tiden eller livet bryr sig om vad som händer med människor, djur och växter.
Det fortsätter. man åldras, natt blir till dag, Tiden fortsätter.
Tillslut sitter man inför dödsbädden och väntar på att få sova in i evigheten.
Och här på ängen har tiden stannat. Stannat i evigheten.

Kommentarer
Postat av: amilia ks

Vad tycker du jag ska välja mellan ett Mi Lajki armband, House of Harlow ring eller ett par nya gladiator heels? Kommentera ditt svar och se bilderna på : http://miilliisens.blogg.se/2009/june/vardagslyx-ar-inte-sa-enkelt.html#comment så blir jag jätte glad! :)

2009-06-13 @ 01:08:52
URL: http://miilliisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hejsan! välkommen till min lilla blogg! Jag heter Nadja och är 17 år fyllda. Mitt liv består av vänner, foto, musik och familjen. Jag går Andra året på Kopparlundsgymnasiet i Västerås, som är en speciall inriktad skola inom Media Samhäll och Design. Och där trivs jag. Här i min blogg kommer ni få läsa om min vardag, sådant jag gillar, ibland slänger jag även upp lite bilder, och lite annat! hoppas ni har en bra dag! pusshejs <3



Bilder
Filmer
Musik
Vardags liv
Lite allt möjligt
Direkt från hjärtat Dagens plus/minus
Tokio Hotel <3


2010
Januari . Februari

2009
April . Maj . Juni
Juli . Augusti . September
Oktober . November . December

RSS 2.0