efter döden, är allt svart då? eller fortsätter livet på något sätt?

Vad tror ni händer efter livet?
Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tro, men jag vill tro på ett liv efter döden. Jag vill tro på att något bättre kommer hända. Jag tror absolut inte på att allt blir svart, man svävar i ett intet - ingentinget -, jag tror inte på de. Något måste ju hända? eller hur? annars känns det lite onödigt, att vi ska behöva leva här, på jorden i ett x antal år. För att sedan försvinna helt och hållet. Det känns inte rätt. Jag tror nog mer på att det fortsätter, inte som det var innan man dog, men att ens själ fortsätter att leva, byter kropp, eller något sådant. Kanske blir man något djur? växt? eller bara någonting. Eller så kanske man fortsätter att leva, fast på någon annan planet långt bort från våran älskade jord. Någonstans vid andra sidan utav universum. På någon plats vi inte har hittat. Någon plats vi inte kan hitta, fören vi har lämnat våra kroppar och liv här på jorden. Vem vet egentligen vad som händer? Ingen vet.


(Bild hittad från Google.se)

Vissa -som har varit nära döden- påstår att de går i en tunnel i vars ände är ett starkt ljus som de vill gå mot. Men att något håller dem tillbaka. Vissa säger att man känner sig befriad, som om det aldrig funnits någon ondska.
Man vill ofta tro på edt bättre. Tro på att man kommer till en bättre plats än denna. Men jag vet inte, jag vill gärna tro de, tro på att någonting händer. För då känns det inte så svårt när man tänker på döden, den ända saken vet kommer att hända någon gång i ens liv. Alla kommer vi att dö, kanske inte idag, eller i morgon, kanske inte ens om flera år. Men någon gång kommer vi alla att dö. När vi ligger på sängen och ska ta våran vanliga eftermiddags tupplur, för att sedan sjunka in i dödens evighet. Eller så händer något hemskt, vi får någon obotlig dödlig sjukdom, kanske blir vi brutalt mördade. Man vet inte fören det händer. Döden är en oundviklig sak. Någon som händer vare sig man vill eller inte. Det väntar, som bakom ett hörn för att ta med oss.
Men jag vill tro på något efter livet. Att det fortsätter på något vis. Jag vill inte tro på att allt slutar. Att vi försvinner helt och hållet. Kanske blir vi vita änglar med stora vackra vingar. Ingen vet. Förutom de som redan har dött. Men de kan inte berätta för oss andra som är kvar här, ovetna om mysteriet bakom dödens dörrar.


nåja. Det var mina tankar angående döden, och ett liv efter de. nu ska jag sova - eller ja, försöka iallafall - så att jag får lite sömn i natt iallafall! God Natt! kramar från NadjaGoesFanny<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

snygg blogg, följa varandra via bloglovin kankse?

2009-07-04 @ 09:15:05
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: maalinhe - fotobloggen

SV: din bild var jätefin!" :)

kram

2009-07-04 @ 09:59:04
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: maalinhe - fotobloggen

Jag har röstat nu:)

2009-07-04 @ 10:07:39
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken fin blogg du har =)



Vill du ha gratis kläder i en mängd olika klädaffärer?

Tryck på länken och registrera dig sedan kan du börja samla ihop poäng som du själv väljer när du vill byta in till presentkort.



http://www.gratismode.se/?c=57742

2009-07-04 @ 11:45:45
Postat av: Cajsa

hehe ja då jag somna som en stock.. XD hur gick det för dig?

jag ska in till stan och se på Darin jag..^^ hehe.. :P vill egentligen bara höra en låt men i alla fall.. :P

2009-07-04 @ 12:50:33
URL: http://cajsa1.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hejsan! välkommen till min lilla blogg! Jag heter Nadja och är 17 år fyllda. Mitt liv består av vänner, foto, musik och familjen. Jag går Andra året på Kopparlundsgymnasiet i Västerås, som är en speciall inriktad skola inom Media Samhäll och Design. Och där trivs jag. Här i min blogg kommer ni få läsa om min vardag, sådant jag gillar, ibland slänger jag även upp lite bilder, och lite annat! hoppas ni har en bra dag! pusshejs <3



Bilder
Filmer
Musik
Vardags liv
Lite allt möjligt
Direkt från hjärtat Dagens plus/minus
Tokio Hotel <3


2010
Januari . Februari

2009
April . Maj . Juni
Juli . Augusti . September
Oktober . November . December

RSS 2.0