Varför mördar man?


bild från aftonbladet.se

Denna sommar
har det varit väldigt många som blivit mördade, tycker jag läser hela tiden om att det är någon ny person i sverige som har blivit mördad. senaste idag har man hittat en 16 årig flicka död. vart är samhället påväg egentligen? hon hade just startat sitt liv, hon hade ett helt liv framför sig. och så händer sånt här.
Jag undrar varför folk mördar, varför man ens tänker tanken på att ta en annans liv. det är fel! Det spelar ingen roll vart ifrån man kommer, vilken tro man har, vilken bakrund man har, hur man ser ut, det är fel att mörda! det finns ingen rätt i de någon stans!
Överallt är det någon som dör, någon som blir kallblodigt mördad, varför då? hämd? han eller hon var på fel plats vid fel tillfälle? avundsjuka?
varför inte bara prata? lösa det på ett vettigt sätt? skaka hand, och bli vänner, varför måste de finnas fientligheter? varför accepterar man inte varandra?
jag förstår inte, är det inte människan som ska vara så smart? vi har fått förmågan att prata med varandra, genom att prata, löser man så mycket. varför ta till vapen? varför skada folk? när man kan prata, reda ut det på ett bra sätt?
varför måste man förstöra för andra, ta ifrån andras liv? det är så många som förlorar på det.
om man verkligen inte gillar någon, varför inte bara lämna personen ifred, bara gå därifrån?
jag förstår mig inte på det. varför vill någon orsaka smärta? när man kan göra sina med människor lyckliga så enkelt?
varför kan folk inte bara leva med fred, skaka hand, och förlåta? bli vänner? visst, alla kan inte gilla alla, men varför förstöra dens liv för de? det finns så mycket annat man kan göra. så mycket bättre man kan göra.
Vila I Frid, till de som blivit mördade, eller dött utav något annat! alla förtjänar frid, glädje, lycka och kärlek!

jag var bara tvungen att bli av med lite tankar. men nu måste jag sova. hoppas ni sover gott i natt! :) pusshejs <3

Kommentarer
Postat av: emily

det är såklart något sjukt med att ta någon annans liv. Ingen ahr rätt till att göra det. men det jag tror det handlar om är att man lägger mindre och mindre pengar på psykvård så folk får inte hjälp som behöver utan agerar istället utåt och tillslut är det försent..

2009-08-10 @ 10:10:34
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: maegy

Folk som tar andras liv är allt annat än friska iallafall! Fyfan. Dom förtjänar att plågas, som straff för vad dom gjort.

2009-08-10 @ 11:13:21
URL: http://malinmargaretha.blogg.se/
Postat av: T I L D E

sv: haha jaa, men han skulle nog sagt nej, eftersom han brukar dra efter singeringen och jag skulle bara kännt mej dissad då ;)

2009-08-10 @ 17:53:52
URL: http://revolverheld.blogg.se/
Postat av: T I L D E

sv: haha kanske.. x) men han skulle nog bara skrattat och sagt "vi får se" eller nått.

2009-08-10 @ 18:51:13
URL: http://revolverheld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hejsan! välkommen till min lilla blogg! Jag heter Nadja och är 17 år fyllda. Mitt liv består av vänner, foto, musik och familjen. Jag går Andra året på Kopparlundsgymnasiet i Västerås, som är en speciall inriktad skola inom Media Samhäll och Design. Och där trivs jag. Här i min blogg kommer ni få läsa om min vardag, sådant jag gillar, ibland slänger jag även upp lite bilder, och lite annat! hoppas ni har en bra dag! pusshejs <3



Bilder
Filmer
Musik
Vardags liv
Lite allt möjligt
Direkt från hjärtat Dagens plus/minus
Tokio Hotel <3


2010
Januari . Februari

2009
April . Maj . Juni
Juli . Augusti . September
Oktober . November . December

RSS 2.0